24 Şubat 2013 Pazar

Fırında Çupra (Çipura)



       Ben bir balık sever olarak balığın her çeşidine bayılırım. Çuprayı fırında asma yaprağında pişirdim. Bu tekniği bir televizyon proğramında görmüştüm. Yağlı kağıt yerine asma yapraklarını seriyoruz. Böylece balıklar pişerken tepsiye yapışmıyor ve daha lezzetli oluyor. Denemenizi tavsiye ederim.

Fırında Çupra İçin Gereken Malzemeler
  • Kişi sayısına göre çupra
  • 2 adet halka doğranmış soğan
  • 2 adet halka doğranmış patates
  • 2-3 diş sarımsak (istege bağlı)
  • 1 adet limon
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kırmızı tozbiber
  • Tepsiyi kaplayacak kadar asma yaprağı
Fırında Çupranın Yapılışı
  • Fırın tepsisine asma yapraklarını her yeri kaplayacak şekilde serelim.
  • Balıkları temizleyip yıkayıp içerisine tuz, karabiber, kırmızı toz biber ve limon sıkarak tepsiye dizelim. 
  • Aralarına halka halka doğranmış soğan patates dilimlerini, tuz ve baharatlayarak yerleştirelim.
  • En  son hafif zeytin yağı gezdirip 170 derece fırında 1 saate yakın pişirelim.
  • Servis tabağına alıp roka ve limon eşliğinde servis yapalım.
  • Afiyet olsun..

8 yorum:

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Canım benim, bu gün çipura pişireceğimi biliyormuş gibi nasıl da yeni fikir verirmiş :)) Ben de asma yapraklı yapayım bari..Ellerine sağlık...Ben de mutfağa yollanayım bari..:)

Unknown dedi ki...

Canım bende çok severim,hele Çupra'nın lezzeti ayrı güzeldir ellerine sağlık.Mutlu pazarlar,sevgiler.Seni izlemeye almamışım şimdi alıyorum:)))

HaticeMutfakta dedi ki...

Teşekkür ederim canım hoş geldin sefalar getirdin bloğuma..

HaticeMutfakta dedi ki...

Sağol canım. Hadi kolay gelsin sana..

Unknown dedi ki...

Enfes gözüküyor...Hafta sonları vazgeçilmez menümüzdür..

Tarif diyarı dedi ki...

Çipura eşimin çok sevdiği bir balık asla hayır demez:)ellerine sağlık arkadaşım

kış güneşi dedi ki...

Çok lezzetli bir balıkdır eline sağlık fırın olması daha bir lezzet katmıştır

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Canım ellerine kollarına sağlık nefis görünüyor..Sevgiler..