11 Ekim 2012 Perşembe

Köfteli iskender Kebabı (ev yapımı)


       Sizde evinizde kebap keyfi yaşamak istiyorsanız. Köfteli iskender tarifini mutlaka deneyin diyorum. Nefis lezzetli ve göze hitabeden bir yemek.. Buyurun tarife..

Köfteli iskender için gereken malzemeler
  • Yarımkilo kıyma
  • 1 adet soğan (rendelenip suyu sıkılmış)
  • 2-3 diş sarımsak (rendelenmiş)
  • 1 adet yumurta
  • 2 dilim bayat ekmek içi (yada 3 kaşık galeta unu)
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kırmızı tozbiber
  • Kimyon
Altı için
  • 1 adet tırnak pide
Salçalı sos için
  • 1 ,5 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • Çok az et bulyon
Süslemek için
  • Domates
  • Biber
  • Maydonoz
  • Yoğurt


Köfteli iskenderin yapılışı
  • Kıyma, soğan, sarımsak,ekmek içi,yumurta,tuz, karabiber, kimyon ve kırmızı toz biber hepsi birlikle iyice kıvam alıncaya kadar yoğurulur.
  • Yoğrulan köfte buz dolabında 1 saat kadar dinlendirilir. (bu islem köftenin daha lezzetli olmasını sağlıyor.)
  • Teflon tavaya az miktarda sıvı yağ konulur, Köfteler minik minik yapılıp tavada arkalı önlü kızartılır.
  • Köftelerin kızarmasına yakın domates, biber eklenir. Ekmekler köftelerin üzerinde ısıtılır ve ayrıca lezzetini alması için yağına hafif basırılır. (En altta resimde görüldüğü gibi)
  • Bir tavaya tereyağ ve salça konularak kızdırılır. 1-1,5 bardak su ilave edilip kaynatılır.(çok az et bulyon eklerseniz daha lezzetli olur)
  • Servis tabağına önce ekmekler küp küp kesilerek yerleştirilir. Üzerine hazırlanan salçalı sostan dökülür.
  • Üzerine köfteler yerleştirilir. Domatesler ve biberler yerleleştirilir. Birdal maydonazda koyabilirsiniz görsellik katar.
  • Ve üzerine tekrar  sostan gezdirip  Yanında yoğurt olmazsa olmazı yoğurtla servis yapın..

  • Afiyet olsun..

9 yorum:

vişnap dedi ki...

Ne zamandır aklımda olan bir tarif.Mutlaka yapmalıyım deyip bir türkü kısmet olmadı yapmak.İnşaAllah en kısa zamanda ben de yaparım. Ellerine sağlık canım..

seviminaskanasi dedi ki...

Harika ellerine sağlık güzel görünüyor eminim yemesi de çok eğlencelidir :) takibimdesin .. bana da beklerim sevgiler http://www.seviminaskanasi.com/

Muratt dedi ki...

Ben bunu yiyen şanslı adamım... Eşim diye söylemiyorum ama benim gibi gudubet bir adamdan dahi lezzetli bir tarif çıkartabilecek yetenekte ve beceride kendisi... Bu akşam ne yemek var diye hiç sormuyorum... Çünkü het akşam sürprizlerine alıştım.. Ellerine sağlık güzel yârim...

HaticeMutfakta dedi ki...

Vİşnap ve berna sevim, Çok teşekkür ederim. Mutlaka deneyin eminim çok beğeneceksiniz..

Muratt, Afiyet bal şeker olsun kuzum. Sen yemeklermi severek yedikçe bende severek yapıcam.. Ziyaretine de ayrıca sevindim.. Bu arada sen gudubet değil benim bir tanecik kocamsın:))

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

of of of nefis, ellerine sağlık...

Gurme Şirine dedi ki...

Bayılırım.
Mis mis.
Ellrinize saglik.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

bloklar çoştu oh afiyet olsun .
aldım canımcım.

leylaileyemeksaati dedi ki...

haticeeeeee bunu bana yapamazsinnnnnnnnn.OFFFFF ENFES OLMUS YAAA

Blog Okulu dedi ki...

Ağzımın Suyu aktı resmen.Ellerinize ve emeğinize sağlık görüntü olarak çok güzel olmuş,tadınada yapınca bakarız.BLOG OKULU